Lauren Weisberger: Poslední noc v Chateau Marmont

středa, února 04, 2015


Chodit na doučování z angličtiny do knihkupectví, se v poslední době jeví jako velmi nebezpečný obchod. Zvláště, pokud patříte mezi lidi, kteří cítí vůni knížek již z dálky a nechají se jí magicky přitahovat. A tak jsem v polovině ledna, když jsem hledala vhodný dárek k narozeninám pro svého tatínka (Nakonec jsem vybrala neodolatelný kalendář s fotografiemi F1, který bych si nejraději nechala sama. No ale nenechala jsem si ho. Nejsem sobec! Jen někdy…) odcházela nejen s dárkem ale i s knihou : Poslední noc v Chateau Marmont.

Vtipné je, že mě knížka zaujala již před Vánoci, kdy jsme s kamarádkou Petrou každá hledala něco nového ke čtení. Prohlížela jsem ji, obracela ze všech stran a přemýšlela, zdali za těch 299 Kč opravdu stojí. A rozhodla jsem se. Nestála!
Místo ní se mnou tehdy odešla, neméně zajímavá a neméně obsáhlá kniha, Počkám na tebe.
Na knížky, mám něco jako instinkt. Málokdy se zklamu v prvním dojmu. Předem vím, jestli ta kniha bude dobrá nebo špatná. Jestli se mi bude dobře číst nebo se do čtení budu muset nutit. Ale především, se nikdy nezklamu v investici.
Nebylo tedy překvapením, že jsem ji v lednu našla za skvělých 69 Kč (Ano později jsem zjistila, že na Knihcentru ji měli za 49 Kč, ale no co) a jak se dalo očekávat, musela se mnou.

(česká obálka)

Další text poukazuje na děj knihy a mé názory. Pokud si nechcete kazit překvapení, raději dál nečtěte.



Se čtením jsem začala již v šalině. Okamžitě jsem byla v tažena do děje a lidi kolem mě, jak už to tak bývá, přestávali existovat.
Ocitla jsem se v New Yorku, kde hlavní hrdinka Brook právě pospíchala na schůzku se svojí nejlepší kamarádkou Nolou. Sešly se, chvíli polemizovaly nad Nolynými známostmi a nakonec se dostaly až k Brookinu manželství. Brook se před pěti lety vdala za Juliana Altera. Pracuje do roztrhání těla, aby uživila nejen sebe, ale i svého umělecky nadaného manžela. Julian před nedávnem podepsal nahrávací smlouvu se Sony a momentálně začíná pracovat na novém CD. Brook je šťastná. Doufá, že se Julianovi konečně splní jeho sen, což se nakonec opravdu stane.
Julian se díky svému talentu stává ze dne na den hvězdou. Jezdí z vystoupení na vystoupení, obklopují ho fanynky a Brook najednou zjišťuje, že mu přestává stačit. Kam se vytratil její manžel? Co se to s ním stalo? Oči jí otevře až výpověď v práci a Julianovi kompromitující fotky s jistou dívkou.
Svět je naruby a Brook nemá ponětí, co bude dělat.

(krásná obálka anglického originálu)


Hodnocení:
Brook mi byla sympatická od samého začátku. Získala si mě nejen její práce výživové poradkyně, ale i fakt, že je zrzka. A když je hrdinka zrzka, znamená to jediné. Zaručenou atraktivitu!
Naproti tomu Julian mě nezaujal vůbec. Naopak, ráda bych mu během knihy dala pár facek, za to, jak se chová ke své manželce.
Při čtení jsem si mnohokrát říkala „tak na to jsem ještě mladá“. Ano, některé věci nemůžu objektivně pochopit. Nejsem vdaná, nepracuji, neprožívám, co smím a nesmím sníst…
Jedno ale vím. Pokud by se ke mně měl chovat budoucí přítel nebo manžel tak, jako Julian k Brook, neváhala bych a odešla. Dle mého názoru má člověk dělat kompromisy, ale čeho je moc, toho je příliš a onen pomyslný pohár trpělivosti jednoho dne přeteče. Ale kdo ví, třeba to za pár let budu vidět jinak. No a třeba se jednou i vdám.
Knížka se mi líbila. Je v ní mnoho komických situací, především týkajících se Noly a Brook ale i mnoho momentů k zamyšlení. Čtete a říkáte si: Jak bych asi reagovala já? Snesla bych to?
Na druhou stranu, to není úplně oddechové čtení, což jsem původně očekávala, že bude.

Nakonec jsem ráda, že jsem utratila jen těch 69 Kč a ne 299 Kč, protože zas až tak úchvatné to nebylo ;)

PS: V budoucnu plánuji koupi knih Ďábel nosí Pradu a Pomsta nosí Pradu ;)

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe